Palm Springs - Scottsdale Old Town - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Palm Springs - Scottsdale Old Town - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Palm Springs - Scottsdale Old Town

Door: Arjen

23 Juli 2017 | Verenigde Staten, Palm Springs

.......Hi Family and Friends ......

Vandaag staat de rit van Palm Spring naar Scottsdale Old Town op het programma.
Het is een rit van 278 Miles ,waar we ongeveer 4,5 uur over gaan doen. We hebben dit plaatsje gekozen om de afstand te splitsen naar de Grand Canyon.
We vertrekken iets later dan gepland, want er moet nog het nodige ingepakt worden....hoeft geen nadere uitleg..
Voordat we daadwerkelijk aan de reis gaan beginnen, gaan we bij de supermarkt nog eerst veel water inkopen en een grote koelbox met ijs.
Verder tanken we ook de auto vol, wij zijn niet de enige die dorst hebben met deze temperaturen, onze 6 cilinder lust er ook wat van.Is ook trouwens een dagelijks ritueel aan het worden, maar met omgerekend 0,57 euro centjes de liter valt het allemaal nog wel mee.
We twijfelen of we onderweg nog het Joshua Tree National park meepakken, zoals al gezegd zijn we te laat vertrokken en was het gisteren ook een drukke dag.
We bekijken het op het laatste moment, of we dit gaan doen.
Eenmaal onderweg blijkt dat we niet de enige zijn die gebruik maken van de Highway 10, het is behoorlijk druk en wat ons opvalt is dat er redelijk wat rubber van autobanden op de weg liggen.
De gevolgen ondervinden we 2 uur later als onze voorganger over een stuk rubber heen rijd en dit lekker naar achter lanceert tegen onze auto, een doffe klap maar de schade is beperkt denken we.
De temperatuur loopt weer tegen de 40 graden en het is knetter warm.
Ook waait het behoorlijk en als we uit de auto stappen voor een sanitaire stop worden onze haren gratis geföhnd, mochten ze nat zijn van het zweet.
Onderweg nog langs de State Prison gereden, we worden gewaarschuwd niet te stoppen voor lifters. We zien de Daltons al langs de weg staan om al een beetje in de Western style te komen.
Verder gaat de reis vlot en rond 17:00 uur komen we aan in Scottsdale Old Town, we zijn regelrecht in het stripverhaal van Lucky Luke beland...fantastisch, een echt oud Western stadje. We rijden naar het hotel en checken in, het Suguaro hotel is modern, maar het ziet er goed uit.
Om toch wat meer van de stad te gaan bekijken, gaan we opzoek naar een stoer vervoer middel...
We vragen aan de receptie of er paarden beschikbaar zijn, was namelijk in Costa Rica ook een succes...
Helaas..... het enige wat ze konden bieden waren roze fietsen..hoe verzin je het.
De Meulies in the USA op een roze fiets door een stoer western stadje, hoe voor lul kun je rijden....en we doen het toch (zelfs Jurgen)
Na de nodige zweetdruppels parkeren we onze roze rakkers aan een boom en gaan we de Rusty Spur Saloon in, om wat te gaan drinken.
Een leuke Saloon met klapdeuren, live music en de nodige gezellige mensen.

's Avonds na het eten slaat het weer om en gaat het behoorlijk te keer, thundery showers/storm .
De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn ook niet best, er wordt veel regen en onweer verwacht en we vrezen voor onze geplande helikoptervlucht over de canyon.
Morgenochtend moeten we de 24hrs confirmation geven aan Papillon grand Canyon helicopters en zullen we het wel horen..

We keep our fingers crossed.