On our way to the Grand Canyon - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu On our way to the Grand Canyon - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

On our way to the Grand Canyon

Door: Arjen en Viefje

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, Scottsdale

We are back again with another Story..

Vanochtend vroeg opgestaan want we vervolgen de reis naar de Grand Canyon. Na een lekker ontbijtje en het bevestigen van de helikoptervlucht van dinsdag 24 juli om 09:00 uur stappen we weer in onze bolide. Onze eerste stop tijdens deze route is Montezuma's Castle, een rotsnederzetting waar vroeger de woningen van de Sinagua-indianen tegen de de rotswand kleefden. ook dit is erg mooi om te zien en je kan je maar moeilijk voorstellen dat de indianen daar geleefd hebben. We besluiten om vanuit hier niet over de interstate naar Flagstaff te rijden maar via de 89A. We komen op deze manier ook langs Sedona. In Cottonwood een plaats voor Sedona gaan we lunchen in een leuk koffietentje. Hierna rijden we richting Sedona en onderweg doemen de eerste rode rotsformaties op. We stoppen bij een aantal uitzichtpunten om deze stoere rode jongens op de foto te zetten.We rijden door Sedona,wat er trouwens ook erg leuk en gezellig uitziet door naar Flagstaff. Daar zien we dat je ook over de historische Route 66 kan rijden.... Dit moeten we natuurlijk doen, al is het maar een klein stukje! Uiteindelijk toch verder via de 180 naar de Grand Canyon gereden. We zitten in het Yavapai Lodge in het park zelf, waar we rond 07:00 inchecken. We besluiten eerst te gaan eten ,voordat we naar de kamer gaan. Ze hebben 2 restaurants... nou ja 1 vreetschuur en 1 restaurant wel te verstaan. We kiezen toch voor de snelle vreetschuur, want we willen vroeg gaan slapen! Morgen staat namelijk al vroeg in de ochtend een helikopter op ons te wachten!!!

We hopen dat het doorgaat, want de weersvooruitzichten zijn helaas niet echt gunstig!!

We'll be back with hopefully good news........