Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Page - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Page

Door: Arjen

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hi Folks

Vandaag staat als eerste onze uitgestelde helicopter tour op het programma en daarna gaan we weer op pad naar Page.

De ochtend begint vroeg, want we zijn reuze benieuwd wat voor weer het is.
We openen de gordijnen en kopere Ko staat lekker naar binnen te schijnen. We bedoelen niet Ko de boswachter maar het zonnetje...
Enthousiast dat we zijn checken we alle camera's , Go Pro etc. en laten niets aan het toeval over.
Omdat we rete vroeg zijn, besluiten we om toch nog even naar de west kant van de Canyon te rijden. Bij het El Tovar hotel heb je ook een mooi uitzicht over Canyon.
Het El Tovar hotel is een historisch hotel dat zich op de South Rim van de Grand Canyon bevindt.
Het werd geopend in 1905 en het hotel fungeerde als noordelijke terminus van de Grand Canyon Railway. (einde van een reisroute ).

Als de nodige plaatjes zijn vastgelegd gaan we als een speer naar de Grand Canyon Airport.
We zien de ene na de andere helicopters opstijgen en landen, dus dit moet helemaal goed komen.
Bij het inchecken mogen we 1 voor 1 op de weegschaal gaan staan en wordt bekeken of het opgegeven gewicht 6 maanden geleden wel klopt.
Met een brede smile van de man achter de desk is het een bevestiging dat we ruim onder het opgegeven gewicht zitten....
We krijgen een safety film te zien, hoe te handelen in nood, daarna gaan we nog naar de wc....begint spannend te worden.
Iets voor 12:00 uur worden onze namen opgenoemd en mogen we klaar gaan staan.
We worden meegenomen naar de helikopter en gaan naar onze vaste plaatsen.
Uiteindelijk zitten we met 6 man en een vrouwelijke piloot in de helikopter.....het spektakel kan beginnen.
We stijgen op en vliegen eerst een stukje over een bebost gebied, daarna duikt het vanuit het niets op....de Grand Canyon.

Deze enorme kloof is waanzinnig/indrukwekkend om te zien zeker vanuit een helikopter is dit heel speciaal.
De kleuren zijn prachtig, de verschillende lagen die ontstaan zijn door erosie zijn schitterend.
We genieten volop en we komen ogen te kort, de tijd vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij.
Na 50 min. staan weer veilig op grond en zijn we nog sprakeloos van wat we allemaal gezien hebben.

Nog stil van alle indrukken stappen we in de auto en rijden naar het plaatsje Page.

...wordt vervolgd

• 28 Juli 2017 - 11:59

Willy:

Wat een verhaal en wat een belevenis en een ervaring.
    Geniet verder van jullie speciale vakantie

XXX pa en ma

• 28 Juli 2017 - 17:26

Rien:

Ha allemaal,

Vandaag jullie laatste verslag weer gelezen, echt heel gaaf,
    Degene die de stukjes schrijft kan zo bij Floortje D in het programma aan het werk.
    Bijzonder leuk en grappig geschreven.
    Volgen met z'n allen jullie stukje!
    Groetjes ,liefs en Have Fun