Page - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Page - Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Page - Bryce Canyon

Door: Arjen

27 Juli 2017 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

...............Good morning............

Het is 07:00 uur in de ochtend als de dag weer aanbreekt voor ons.
Page ligt in de staat Arizona en we gaan vandaag naar Bryce Canyon dat in de staat Utah ligt. Het tijdverschil met Nederland bedraagt 8 uur, er is dus een uurtje afgegaan vergeleken met California.
Het is de 3e staat die we doorkruisen, de afstand die we moeten afleggen is ongeveer 150 km .
We verlaten het Hampton Inn & Suites hotel en rijden als eerste richting de Antelope Canyon.
We willen daar een tour doen, maar hebben hiervoor niks gereserveerd.
Bij aankomst bij de zogenaamde slot canyons blijkt alles vol geboekt te zijn en vissen we dit keer achter het net.
Ondanks dat we al heel veel gezien hebben is het toch jammer dat we dit niet van te voren geboekt hebben....wie weet misschien een volgende keer.

We rijden verder richting de Glen Canyondam.
De Glen Canyondam is een betonnen boogstuwdam op de Colorado-rivier en werd gebouwd tussen 1956 en 1966.
Het was een onderdeel van het Colorado River Storage Project.
Het wordt onze 2e stop van vandaag en het geheel is indrukwekkend te noemen. Mooie stuwdam met een enorm geweld aan water, hoeveel energie hiermee opgewekt wordt was het opzoeken wel waard.
De waterkrachtcentrale bestaat uit 8 generatoren die per jaar 4000 GW aan stroom produceert....

Onze reis gaat verder over de 89 naar het plaatsje Kanab, waar we de auto weer voltanken en een ijsje scoren.
Rond 15:00 uur komen we aan in Bryce Canyon bij het Best Western Ruby's Inn hotel, zoals de naam al doet vermoeden staat hier alles in het teken van de Western.

De kids gaan zwemmen en Arjen en Vief gaan een rondje lopen en bekijken of er nog iets te beleven valt in Bryce.
Er is 's avonds een rodeo demonstratie en dat lijkt ons wel lachten een Cowboy op een dolle stier.
We kopen een kaartje en boeken ook gelijk een buggy tour voor de volgende ochtend.
's avonds laten we ons verrassen bij de rodeo demonstratie , als eerste komen er een paar jonge knaapjes op een schaap de Arena binnen gelopen.
Dat is het begin van het echte werk.....
Daarna volgt de koe ......die zijn ook niet blij en daarna zijn de stieren aan de beurt.
Bij de eerste run, ligt onze cowboy al na 3 sec met z'n gezicht in het zand en blijkt de stier behoorlijk opgefokt te zijn.
We zitten er toch een beetje met gemengde gevoelens naar te kijken.
Na nog 3 runs hebben we het wel gezien en gaan we terug naar het hotel.

We stappen in de auto en besluiten om naar een Sunset point te rijden om daar het zonnetje onder te zien gaan.
De Hoodoos ( aardpiramide) krijgen hierdoor een andere kleur , een mooie afsluiting van de dag !