............... Death Valley ............ - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu ............... Death Valley ............ - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

............... Death Valley ............

Door: Arjen

01 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

.................... Hi Folks .............

Vandaag staat de trip van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine op het programma.
Het is een reis van 280 Miles door zoals gezegd Death Valley .

We hebben gelezen dat het niet het meest gemakkelijke reisje wordt en nemen dit zeer serieus.
De temperaturen kunnen oplopen tot 50 graden of hoger, er is geen mobiel netwerk en ook geen praatpalen langs de weg.

We vertrekken uit las Vegas en daar is het ook al 38 graden, de airco moet het effe volhouden.
We gaan als eerste nog een fotoshoot maken bij het beroemde las Vegas Sign want dat hadden we nog niet gedaan. We waren op de heen weg langs de andere kant las Vegas binnen gekomen en daar stond geen bord vandaar.

Bij het bord staat een rij mensen te wachten om het bekende fotootje te klikken.
Een man verkleed als Elvis houd de sfeer erin door mee te zingen op de bekende liedjes die uit een soort veldfles langs z'n broek komt.
Een beetje wandelende Jukebox, voor een paar dollar komt er weer een nummer.
Respect voor deze man, want het is bloedheet in zo'n pak.

Na de Fotoshoot die wordt gemaakt met onze eigen camera door een gediplomeerde fotograaf, staan we er prachtig op en vervolgen we onze reis.
We komen nog 2 keer langs het Las Vegas Sign, niet omdat we het zo mooi vinden, maar we hebben 2 navigatiemiddelen die allebei een beetje last hebben van de hitte. Ze vertellen namelijk allebei iets anders, maar gelukkig weet Vief het hoofd koel te houden en komen we uiteindelijk op de juiste weg.

Bij de laatste pomp voor Death Valley, gaan we nog provianderen, we gooien o.a. onze koelbox vol met water en nemen voor de zekerheid nog 24 flessen water mee.
De pompbediende neemt ook nog effe het een en ander door,
het begint nu toch wel een beetje spannend te worden.
We vertrekken en gedurende de reis begint de temperatuur behoorlijk op te lopen.
We stoppen bij het bekende uitkijkpunt " Zabriskie Point " het is 1 van de heetste plekken op aarde en wordt gekenmerkt door zijn pastelkleurige golvende duinlandschap waar zo goed als niets leeft.
Het is 48 graden en het lijkt wel of je voor een gigantische haar föhn staat, zo voelt het.
We rijden daarna verder langs de zoutvlaktes en terwijl we 60 mph rijden geeft de thermometer in de auto inmiddels 50 graden aan.
Je moet hier effe geen autopech krijgen, want dan ben je echt een aap gelogeerd.
Gelukkig verloopt alles goed, maar we merken wel dat de auto ook een beetje last heeft van de warmte.....
We komen na een lange dag aan in het gezellige stadje Lone Pine en babbelen verder over deze reis.
We vonden met z'n alle dit toch de minst leuke route, het was een lange en saaie weg, waar geen einde aan leek te komen.
We zeggen net als de vrouw die bij de groep goudzoekers overlevers hoorden in 1849 " Goodbye Death Valley " hier zou de Valley zijn naam aan te danken hebben.

Morgen gaat de reis verder naar het Yosemite National park...gaan we opzoek naar de beren.