Fietsen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Fietsen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Fietsen in San Francisco

Door: Arjen

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Good Morning

Vandaag gaan we fietsen over de Golden gate bridge, we hopen op iets beter weer dan gisteren, want toen zagen we alleen het wegdek.
Overigens was het voor de rest prima weer, alleen rondom de Brug/berg hangt dan een plaatselijke mistbank. Het schijnt hier vrij normaal te zijn, want er rijden hier taxi's rond met de naam Fog Taxi. ( niet te verwarren met F*ck taxi ). Ze zijn ook nog eens kikkergroen, Toen dachten we dat er misschien een r vergeten was ( Frog ), maar dat was na diverse taxi's ook niet het geval.
Tijdens het ontbijt zien we mensen stevig tegen de wind in lopen, we hebben daarom goede hoop dat de mist is weggetrokken.

Na het ontbijt springen we op de Hop on Hop off bus, richting de Fisherman's Wharf.
Eerst hebben we daar wat rond gelopen, o.a. de beroemde pier 39 bezocht met z'n nog beroemdere zeeleeuwen.
Fantastische beesten zijn het toch..., de een heeft nog meer ster allures dan de andere althans zo lijkt het . )
Op de ene vlonder zit een patser alleen herrie te maken en andere soortgenoten in het water te duwen, terwijl op de andere vlonder ze in rijen van 3 opgelijnd liggen te zonnen.
Nogmaals erg leuke beesten om naar te kijken en geweldig dat ze in zo'n haven een compleet gedeelte afzetten voor de dieren. Je hoeft er geen dollar voor te betalen en als meneer of mevrouw zeeleeuw het beu is kan hij of zij de wijde wereld in zwemmen, vrijheid blijheid.

Na de zeeleeuwen huren we de fietsen, we zien de prachtige brug al liggen, geen mistbank te bekennen.
Met volle wind tegen beklimmen we de heuvels alvorens we op de Golden Gate bridge komen.
Met een prachtig uitzicht vanaf deze mooie brug, fietsen over de brug naar het stadje Sausalito .
We nemen een drankje in een bar met uitzicht op de jachthaven.
Na de dorst gelest te hebben, gaan we richting de ferry die ons terug brengt naar " de overkant ".
Helaas zijn we niet de enige die terug willen, maar staat er een rij, waarvan je fietsbroekje afzakt.
Op de eerste kunnen we niet mee, waarschijnlijk de tweede ook niet en zal het wachten worden op nr.3 .
Met 1,5 uur wachttijd in het vooruitzicht besluiten Arjen & Jurgen terug te fietsen naar San Francisco.
Uiteindelijk stappen Vivian en Fenna om 19:45 uur op de boot i.p.v. 18:20 uur.

Arjen & Jurgen waren om 19:30 uur weer terug op de basis en Vief & Fenna waren er pas rond 21:00 uur.

Het was een heerlijk dagje en na een hapje te hebben gegeten op de Pier, gaan we terug naar het hotel.
Morgen gaan we naar Monterey................

Sleep well