Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Arjen

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

................ Good Morning.............

Vandaag zijn we al vroeg wakker, want we moeten om 08:30 uur in checken bij de Papillon helicopters. Het is bewolkt en af en toe een spatje regen, maar er is geen onweer. We gaan er daarom ook van uit dat onze vlucht gewoon doorgaat.
Helaas krijgen we bij aankomst te horen dat er een Weather hold is i.v.m. het zicht in de Canyon.
We balen als een stekker en verplaatsen de vlucht naar 1 uur 's middag , waarschijnlijk wordt het weer dan beter.

We rijden weer terug naar het park, om met de auto wat rond te rijden. Er zijn diverse uitzichtpunten en bij het eerste uitzichtpunt snappen we heel goed dat er niet gevlogen wordt boven de Canyon. Door een combinatie van regen/mist/wolken en andere ellende zie je geen hand voor ogen.
We vragen ons serieus af of dit vandaag beter gaat worden, want het houdt ook nog een op met zachtjes te regen.....het komt met bakken uit de hemel.
We raadplegen Piet Paulusma , app bij Jurgen op z'n telefoon en die heeft ook zo z'n twijfels....
Bij het visitor center gaan we noodgedwongen maar een film bekijken van de Grand Canyon. Als het helemaal niks meer wordt hebben we in ieder geval nog iets kunnen zien.
Na de film is het nog steeds bagger met het weer, we raadplegen nog wat Meteo Websites en besluiten om onze vlucht naar woensdag te verplaatsen.
Ten eerste omdat we zeer veel vertrouwen hebben in Pietje Paulusma en ten tweede om geen jojo dag te krijgen.
We rijden nog 1 keer naar de luchthaven (10 min rijden) en boeken de vlucht om. Er was al een weather hold tot 1 's middags en de chef van de verkeerstoren had er ook geen vertrouwen meer in, dat er vandaag nog gevlogen ging worden.
Al met al zitten we al een halve dag in het park en hebben we op wat loslopend vee nog niet veel gezien.
We rijden een mooie route langs diverse uitzichtpunten, het begint droog te worden en we krijgen steeds meer te zien van dit natuurwonder.
Het is prachtig , ongelooflijk mooi en indrukwekkend.....

We rijden van het ene uitzichtpunt naar het andere en het wordt steeds mooier, blij dat we dit hebben gezien.
Na veel...heeeeel veel fotoshoots, gaan we eten in een steakhouse in het dorpje Tusayan.
Een druk gezellig western restaurant, met alles in de western style.
Op de menukaart stond.....ratelslang als voorgerecht..,Arjen besluit om het te proberen.
Het eerste voorgerecht dat besteld wordt deze vakantie....is ook wel een bijzondere.
Als het geserveerd wordt, liggen er twee kleine gebakken drolletjes op een blaadje sla...we zijn benieuwd.
Arjen proeft als eerste , daarna volgen Jurgen en Vivian, we kunnen er geen vergelijking mee maken. Het is niet vies, ook niet lekker het lijkt een beetje op inktvis...ook weer vreemd te noemen.

Na het eten, terug naar de accommodatie en gaan we vroeg slapen, het is hier in het park stil, heel stil en donker.
Er is geen Wifi en er is nagenoeg geen telefoonbereik....heerlijk.