Grand Canyon - Page vervolg - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Page vervolg - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Page vervolg

Door: Arjen

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De afstand van de Grand Canon naar Page bedraagt ongeveer 220 km en volgens onze Amerikaanse Tom Tom gaan we hier 3,5 uur over doen.
Eerst moeten we nog het Grand Canyon park door rijden om zo via de Oost kant ( Dessert View ) het park te verlaten.
We rijden het eerste stuk over de 64 en daarna over de 89 naar Page (Lake Powell ).
Het is een rustig stukje rijden, het is totaal niet druk en we cruisen op het gemakje de mijlen weg. Het uitzicht is wijds en de bergen in de verte zijn prachtig om te zien.

Onderweg komen we langs de Horseshoe Bend , dit ligt ongeveer 4,5 mile ten zuiden van Page.
We parkeren de auto en lopen via een wandelroute van 1 km naar het uitzichtpunt van deze bijzondere hoefijzervormige meander.
De wandelroute is pittig, niet zo zeer door de stijlheid, maar door de warmte.
We worden gewaarschuwd voor deze hitte en er wordt geadviseerd om genoeg water mee te nemen.
Onze koelbox zit vol met flesjes water en wat cola, voor het geval dat we iets van suikers tekort komen ......
Eenmaal aangekomen bij het uitzichtpunt is de hoefijzervormige kronkel goed te zien, Arjen krijgt alweer de zenuwen i.v.m. de hoogte.
Hij vindt het onbegrijpelijk dat je zomaar op 300m hoogte zonder hekken de afgrond in kan kijken/vallen.
Selfies maken is ook hier bijzonder populair en de een maakt het nog gekker dan de andere.
Wij maken natuurlijk ook de nodige foto's en we krijgen hier binnen ons gezin een meningsverschil over.
Wat bij de een volkomen normaal is, schijt de ander hier 7 kleuren van.
Ondanks dat het prachtig mooi weer is, dondert en bliksemt het in de auto .......
Na een tijdje staan alle neuzen weer dezelfde richting op en rijden we het laatste stukje naar ons hotel in page.

Morgen staat alweer de volgende rit op het programma ,we gaan dan van Page naar Bryce Canyon.

Latersssssss

• 29 Juli 2017 - 15:05

Rien:

HaHaHa,

Heel herkenbaar, Majanka kan daar ook heeeeel goed tegen!!!!!
    Vast een familietrekje...........

Maar weer leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen.
    Super,
    heel veel liefs, groetjes