Bryce Canyon - Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon - Zion National Park

Door: Arjen en Viefje

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Hurricane

................ HI Folks ..............

Vandaag vertrekken we weer uit Bryce National Park en staat Zion National Park op het programma.
We hoeven maar een kleine afstand te overbruggen en daarom gaan we vanochtend om 09:00 uur nog met een ATV (een soort buggy) een gedeelte van Bryce verkennen.
We positioneren ons met helm en skibril in de ATV, de tocht kan beginnen.
We crossen door het bos met de veronderstelling nog wat wildlife te spotten...
De buggy maakt zoveel herrie dat ze er ook wel oorproppen bij hadden kunnen leveren.
We gokken daarom op een dove beer of lion, want anders gaan we niet veel zien.
De tocht is leuk met veel hobbel de bobbel en we spotten ook nog een kudde koeien en een paar konijnen...kijk daar doen we het tenslotte voor haha.
We rijden ook naar een leuk uitzichtpunt en onze gids weet een leuk verhaal te vertellen over het ontstaan van de hoodoos.
Het saaie verhaal is dat het gewoon door erosie komt, het "spannende" verhaal verteld dat dit versteende Indianen zijn. Een Coyote zou hiervoor gezorgd hebben omdat de Indianen niet de heuvel op mochten en dit uiteindelijk toch deden. Tja welk verhaal is waar.......
Na dit avontuur stappen we in onze stille auto en rijdt Viefje ons naar Zion National Park.
Het Park kreeg de naam Zion van Mormoonse pioniers in 1860, het betekend een plek van rust en veiligheid. (Heiligdom en kalmte)
We rijden het park binnen en wat ons direct opvalt zijn de rode wegen en de hoge rotsen. In tegenstelling tot de Grand canyon en Bryce waar je de diepte in kijkt, kijk je hier tegen deze jongens op/aan.
De Virgin rivier stroomt door heel het park, waar menig hiker afkoeling zoekt.
We logeren in een lodge in het park en daarom krijgen we een rode toegangskaart zodat we wel met de auto dit gedeelte van het park in mogen.
Verder is dit park autovrij en is alles perfect met shuttlebus geregeld.
De Lodge is hartstikke leuk met een leuk balkonnetje en mooi uitzicht..hier kunnen we ons de komende 2 dagen wel vermaken.
Om een eerste indruk te krijgen gaan we 's avonds met een kleine shuttle de omgeving verkennen o.a. naar de Temple of Sinawava, vanaf hier kun je de River side walk doen,die je uiteindelijk naar de beroemde/beruchte The Narrows brengt.

Na dit besluiten we om morgen een stuk van deze Trail te lopen.

Voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe......