............ Yosemite ............. - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu ............ Yosemite ............. - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

............ Yosemite .............

Door: Arjen en Veifje

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

............... Hello Folks ............

Vandaag staat de trip van Lone Pine naar Yosemite national park op het programma.
Na het ontbijt vertrekken we naar Yosemite, het is een trip van rond de 200 mijl over o.a. de US-395 N en CA-120 W.
We besluiten om de route iets te wijzigen en via de Mammoth lakes te rijden.
We zijn daar rond de middag en gaan daar met uitzicht op het meer eten.
Mammoth lakes bevindt zich in een van de grootste skigebieden van het land. Het is een prachtige natuur, waar je volop kan wandelen en fietsen.
Het is jammer dat we hier niet meer van kunnen zien, maar we moeten echt verder.
We vervolgen onze reis via de Tioga pas ......wordt vervolgd.

Hier zijn we weer. Zoals gezegd rijden we dus via de Tioga Pas het Yosemite National Park binnen. Het is een mooie route, die pas van mei/juni gereden kan worden i.v.m. de sneeuwval. Dat dit zo is merken we later op de route, als er op een aantal plekken nog sneeuw ligt! De temperatuur daal ondertussen van een graadje of 30 naar 10 graden!!! Een heel verschil dus met Death Valley!!.
We stoppen even om met onze slippers aan in korte broek in de sneeuw te staan.
We rijden verder en zijn erg benieuwd of we een beer kunnen spotten, maar dan begint het echt keihard te regenen en tja die beer denkt vast ik blijf lekker in mijn hol zitten!! Het begint steeds harder te regenen en dat is jammer, want we zien zo dus weinig.

Eenmaal beneden in de Valley wordt het weer droog en stijgt de temperatuur weer naar een aangename 28 graden. Aan het einde van de middag komen we aan bij onze accommodatie in El Portal, net iets buiten het park gelegen.

We hebben een kamer met uitzicht op de konkelende Merced River!

Na al onze zooi weer uit de auto te hebben gehaald , gaan we een pizza scoren! Daar zien we dat er ook een laundry zit in een van de gebouwen, dus besluiten toch nog even een wasje te draaien, want we zitten krap in onze sokken en ondergoed.

Kids gaan ondertussen lekker badderen en wij besluiten daarna ook nog even gebruik te maken van ons tweepersoons bubbelbad! Lekker Romantisch bubbelen....NOT....Bubbels komen amper en het maakt echt een vreselijke Herrie, dus we denken de bubbels er maar bij!

Daarna kruipen we weer lekker onder de wol, want morgen willen we Yosemite verder ontdekken en Wildlife zien!