..... Beren Spotten in Yosemite.... - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu ..... Beren Spotten in Yosemite.... - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

..... Beren Spotten in Yosemite....

Door: Viefje

03 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Na een goede nachtrust, feliciteren we eerst onze zwager Rien via app en Facebook met zijn verjaardag! We nemen er vanavond wel eentje op zijn verjaardag!

Rond negen uur rijden we het Yosemite Park weer binnen en besluiten om eerst naar Glacierpoint te gaan, want daar heb je een mooi uitzicht over heel de vallei. Glacierpoint is een 975 meter hoge klif. We kunnen vanwege de drukte niet zelf met de auto naar boven, maar moeten het laatste stuk verder met de Shuttlebus.
We zijn blij dat we er vroeg zijn, want we hoeven niet lang te wachten en als we weg kunnen met de bus naar boven is de rij aardig gegroeid.
Je hebt inderdaad een schitterend uitzicht en leggen dit uiteraard weer vast op de gevoelige plaat. We lopen nog wat rond en besluiten de bus weer terug te pakken om daarna met de auto naar de vallei te rijden. We stoppen bij Bridalveil Falls en hebben gelukkig een parkeerplaats, zodat we via een korte Trail dichterbij de waterval kunnen komen. Als je nog iets dichterbij wil komen , moet je over stenen en rotsen gaan klimmen. Jurgen staat als een van de eerste op een flink rotsblok en wij willen volgen, maar ze zijn erg glad, dus Arjen en Fenna besluiten niet verder te gaan. Vief wil wel een poging wagen en na hulp van zoonlief staat ook zij toch op een van de grote rotsblokken. Dacht dat ik door de Pilates. toch iets leniger was geworden, maar helaas ik geloof dat ik dan toch meer dan 1 keer per week moet gaan!!

Vanuit Bridalveil Fall rijden we verder om nog wat punten te pakken, maar het is zo druk, dat we nergens kunnen parkeren. We besluiten het park te verlaten, maar ja dat dachten we niet alleen, want we komen in de file te staan. Het staat echt muurvast en uiteindelijk hebben we er 2 uur over gedaan om het park uit te komen!!!!
Drukte en werkzaamheden aan de weg, blijken de oorzaak te zijn!!

Aangekomen op de accommodatie willen we gaan eten in het andere restaurant, maar als we daar komen blijkt dat ze pas over 40 minuten een plaatsje vrij hebben. Het wordt dus weer een snelle hap bij de Pizza express naast het restaurant.

Moe kruipen we ons bed weer in, om morgen onze reis te vervolgen naar San Francisco.... de stad van de Golden Gate Bridge, Alcatraz, Cable Cars, Fisherman's Wharf en nog veel meer!!

By the Way we hebben geen een enkele beer gespot