Hop on Hop off , Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Hop on Hop off , Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Hop on Hop off , Alcatraz

Door: Arjen en Viefje

05 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

............... Hello Folks .........

Vandaag hebben we een gevarieerd programma voor de boeg.
We beginnen met het ontbijt (wat overigens niet zo gevarieerd is) en daarna gaan we op pad.
We besluiten om gebruik te maken van de Hop on Hop off bus om de stad beter te verkennen.
We kopen de tickets op de Union Square en nog geen 10 min later tuffen we door de stad. Het is een ideale manier om relax de stad te bekijken. (autorijden is verre van relax...)
Er is van alles te beleven en te zien, we rijden o.a. via China Town, financial district, North Beach, Pier 35/39 etc. naar de Golden Gate Bridge.
Tijdens de tour zien we de Golden Gate Bridge voor de helft..,we zien alleen het wegdek en de rest is verdwenen in de ....MIST.
We zitten bovenin de dubbeldekker en verlangen naar warme Chocolademelk met Slagroom, het is koud. Op de brug is het 4 graden en we zien geen bal.
Morgen gaan we op de fiets nog een poging doen, hopelijk zien we dan wel de gehele brug.
We tuffen verder en rijden op de terugweg nog o.a. langs Golden Gate Park, hippie buurt en Alamo Square.
Na 2,5 uur stappen we weer uit bij Union Square en eten we een hapje bij de Cheese Cake Factory. Vanavond hebben we een excursie naar Alcatraz en de boot vertrekt om 06:30 p.m

De excursie naar Alcatraz was heel indrukwekkend ..,het is zeker geen pretje geweest om daar te verblijven.., dat hoeft natuurlijk ook niet want hier zaten de grote boefjes te brommen.
De bekendste / beruchtste is wel " Scareface " Al Capone .

Na een audio rondleiding met echte geluidsopnames ,was het toch wel spannend allemaal.
We maken diverse foto's van de cellenblokken, eetzalen etc. en we nemen 1 voor 1 een momentje voor ons zelf in een van de cellen.

We besluiten om hier niet te overnachten , maar de ferry van 09:30 uur terug te nemen naar Pier 33 ( Alcatraz landing).

Eenmaal terug op vaste land, nemen we een taxi terug naar het hotel en hebben we de leukste taxirit sinds jaren.
We hebben een taxi chauffeur uit Nairobi, woont al 13 jaar in de V.S. en rijdt sportief door de stad.
We scheuren van het ene steegje door het andere steegje en hij claxonneert voor iedereen die iets verkeerd doet in zijn ogen. ( heel veel )
Omdat hij graag een keer Nederland wilt bezoeken, hem uitgelegd dat onnodig claxonneren strafbaar is.. ( In deze korte rit had hij denk ik al een paar maandsalarissen weg getoeterd )

Na een kwartiertje rollen we van het lachen de taxi uit en lijkt het of we een set van een film hebben meegemaakt.

Het bijwerken van de WaarBenJij.nu lukt niet door de slechte internetverbinding.
We gaan nu lekker slapen , hopelijk is het morgen mooi weer voor onze fietstocht...

Bye Bye