Monterey en Santa Barbara - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Monterey en Santa Barbara - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Monterey en Santa Barbara

Door: Viefje

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Goodmorning....

Vandaag verlaten we San Francisco om naar Monterey te gaan.
Na het ontbijt vragen we of de bellboy over 15 minuten onze bagage op wil komen halen en deze naar de parkeergarage te brengen.

Omdat we helaas een groot gedeelte van de Highway 1 langs de Pacific Coast niet kunnen rijden willen we eigenlijk al vanaf Half Moon Bay beginnen aan de Highway 1.

Het is een mooie route langs de kust en op een gegeven moment zien Jurgen en Vief een Walvis, een erg mooi gezicht. We zijn op tijd bij ons hotel en besluiten na incheck de 17 mile drive te rijden.

De 17-Mile Drive is een toeristische, lusvormige weg door de plaatsen Pebble Beach en Pacific Grove op het Monterey-schiereiland in de Amerikaanse staat Californië. De weg loopt langs de Stille Oceaan, langs bekende golfbanen, landhuizen en toeristische attracties, waaronder de Lone Cypress, Bird Rock en het Del Monte Forest.

De 17-Mile Drive is 17 mijl of 27 kilometer lang. Aangezien Pebble Beach een gated community is, dienen niet-inwoners die de 17-Mile Road willen bezoeken een tol te betalen aan een van de vijf toegangspunten. De weg is net zoals de gemeenschap in het bezit van de private Pebble Beach Corporation.

Na deze toeristische route te hebben gereden rijden we via Cannery Row naar Fisherman's Wharf om daar een lekker visje te gaan eten.

Het is echt heerlijk en na het eten gaan we richting hotel..... Morgen vertrekken we richting Santa Barbara.

Hello here we are again........

Vandaag vertrekken we op tijd omdat het best een eindje tuffen is.
We besluiten daarom om onderweg te gaan ontbijten. We rijden richting Carmel om via daar nog een stuk van de Highway 1 te kunnen rijden, maar helaas dit gaat dus niet, dus besluiten we via Carmel Valley naar de Highway 101 te gaan. Het blijkt een lange slechte bochtige weg te zijn....omgeving is mooi maar daar is alles ook mee gezegd. We rijden mede door deze weg er iets langer over dan gepland, maar dat is voor de kids geen verrassing, die rekenen er al standaard een uur extra bij hahaha !

In Santa Barbara gaan we met Beach Cruisers van het hotel richting strand om lekker te relaxen. Fietsen moeten voor zonsondergang terug, dus we brengen de fietsen terug en gaan na een verfrissende douche lopend naar de jachthaven om daar in een van de restaurants een hapje te eten.

Op tijd kruipen we erin, want morgen willen we op tijd in Santa Monica zijn, waar we de laatste dagen van onze vakantie door gaan brengen.

We keep you Posted.......