De eerste dag in Perth bij Fenna - Reisverslag uit Perth, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu De eerste dag in Perth bij Fenna - Reisverslag uit Perth, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Perth bij Fenna

Door: Vivian en Arjen

16 December 2022 | Australië, Perth

Yess het is 13 december en we vertrekken naar Perth en gaan daar ons dotje weer zien na bijna 3 maanden! We kunnen niet wachten om haar weer lekker te knuffelen, maar eerst een lange vlucht via Singapore voordat het zover is. Gisteren zijn we al richting Schiphol gegaan met de trein om te slapen in het Citizen M, want we moesten al om 06:25 inchecken. We besluiten om er toch iets eerder te gaan staan, want je weet nooit hoe druk het is. Om 06: 00 uur stonden we dus al in de rij om in te checken, dit ging gelukkig erg vlot en zelfs bij de Douane ging het vlotjes, dus om 07:00 zaten wij aan ons ontbijtje.Nog wat laatste dingen geshopt en daarna naar de gate om te boarden. We hebben een prima plek in het vliegtuig. Arjen had geen stoel voor zich, dus kon heerlijk de beentjes strekken, wat was dat lekker op zo'n lange vlucht. We kijken een filmpje, eten en proberen te slapen. Ook nog gekeken of de Kroaten de Argentijnen konden verslaan met voetbal, maar helaas lukte dat niet. Om 05:55 uur lokale tijd komen we na een lange goede vlucht aan in Singapore. We gaan iets drinken en even rondlopen, maar we merken dat we best gaar zijn, dus lopen richting Gate om daar te wachten totdat we kunnen boarden voor het laatste stuk naar Perth.Om 09:30 uur vertrekken we en vallen beiden in slaap. Na een vlucht van ruim 4,5 uur landen we om 14:45 Down Under! We moeten eerst door de paspoort-en inreiscontrole voordat we de koffers kunnen halen. Het is even wachten op de koffers, maar als we ze hebben kunnen we ook gelijk doorlopen, want wij hebben geen bijzonderheden( lees eten etc. in de koffer) .We lopen door de schuifdeuren en dan komt ons Dotje eraan gerend en dan kunnen we haar eindelijk weer vasthouden en knuffelen. Het leek All you need is Love wel haha. Wat leuk dat Annemijn dit ook heeft vastgelegd. Na het knuffelen onze huurauto ophalen, maar ja waar ?, want er zat niemand bij de balie. Na een hoop heen en weer geloop en gebel van Fenna weten we eindelijk waar we moeten zijn en kunnen we met de meiden naar ons hotel rijden. Nou dat is voor mij(Viefje) ff een ding hoor. Dat links rijden kunnen mijn hersenen nog niet aan, maar gelukkig heb ik een excellent driver die het wel snel door had[e-1f604].

Trouwens ook nooit geweten dat buitenom het stuur,gaspedaal, rem etc. ze ook nog voor het gemak de ruitenwisser bediening en de richtingaanwijzers omgedraaid hebben. Dat was iets wat Arjen z'n hersens ook niet aan konden. Regelmatig zwiepen de ruitenwissers voor het raam bij zon en 30 graden.Na een rit van een klein half uurtje in de spits komen we moe, maar voldaan aan in het hotel. We hebben een mooi hotel en kijken uit over de Swan River. De meiden gaan terug naar de Campus en we spreken met Fenna af om 20:00 uur bij Italian Street Kitchen. We gaan eerst heerlijk douchen, want we voelen ons echt smerig na de lange reis. Daarna stappen we "fris en fruitig" in de bus naar het restaurant. We hebben daar heerlijk gegeten en gekletst en daarna met bus terug om heerlijk te gaan slapen!

• 17 December 2022 - 15:21

Dolf :

Super leuk zo, dat meelezen in jullie reisverslag!

Geniet er van, kijken uit naar het volgende stukje [e-1f603].

Groet, Dolf

• 17 December 2022 - 17:09

Kees De Meulmeester:

Kees de Meulmeester

wat een leuk verhaal, kijken uit naar het volgende.

veel plezier en groetjes pa en ma xxx

• 17 December 2022 - 18:03

Inge:

Zo leuk om te lezen!

• 17 December 2022 - 19:38

Betinho De Voogd:

Toppie hoor[e-1f604][e-1f604]

• 18 December 2022 - 09:42

Peter:

Richting aanwijzer vs ruitenwisser haha; zou mij ook de komende 100 keer nog overkomen