Callala Beach - Reisverslag uit Callala Bay, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Callala Beach - Reisverslag uit Callala Bay, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Callala Beach

Door: Vivian

05 Januari 2023 | Australië, Callala Bay

Terwijl wij dus al in 2023 wakker worden en weer gaan ontbijten bij ons favoriete tentje aan het water voor de laatste keer, zitten jullie af te tellen met zijn allen totdat het 00:00 uur bij jullie is. Om 10:00 uur bij ons proberen we te facetimen met ouders en vrienden. Het blijft gek dat wij al alles achter de rug hebben en bij jullie nu het vuurwerk losbarst. Na het ontbijt gaan Arjen en ik de huurauto ophalen en de kids gaan de koffers verder inpakken en zorgen dat ze klaar staan als wij terug zijn, zodat we gelijk weg kunnen gaan. Gelukkig gaat alles vrij vlot een past alles in de auto en gaan we rond 12:30 uur beginnen aan de rit van 2 uur en 30 minuten om precies te zijn. De rit gaat voorspoedig en onderweg stoppen we nog bij een mooi uitzichtpunt. Onderweg checken we de bandenspanning omdat Jurgen het idee heeft dat links voor zachter staat. En dat klopt, dus ff wat lucht erbij. We hebben een mooi huis met 3 slaapkamers en je kan lopend naar het strand. Arjen en ik gaan om boodschappen, want er staat een BBQ dus we gaan heerlijk iets op de BBQ leggen.We halen gelijk ook spullen voor het ontbijt, want morgen hebben we om 11 uur een tocht in Jervis Bay om te kijken of we dolfijnen kunnen spotten. Na een heerlijke BBQ ruimen we op en speelt de een een spelletje, de ander zit ff filmpjes te kijken en er wordt een wasje gedraaid .

Goodmorning,

We zijn weer vroeg wakker en gaan na het ontbijt op weg naar Jervis Bay om dolfijnen te gaan spotten. We zijn eigenlijke te laat vertrokken en komen net op tijd aan bij de haven. Wij lopen alvast richting boot terwijl Arjen de auto ergens probeert te parkeren. Gelukkig lukt dit snel en checken we als laatste in. Ergens wel een voordeel want op het voordek stond nog niemand en laat dit nou echt een perfect plekje zijn! We krijgen van de Captain te horen dat we voorlopig de mobieltjes in onze zakken moeten laten, want we moeten onze ogen goed de kost geven om ze te kunnen spotten. We varen een heel stuk de zee op en dan krijgen we te horen dat ze al gesignaleerd zijn en jawel wij zien ze ook in de verte al opdoemen. Als we dichterbij komen blijken het er onwijs veel te zijn, we kijken onze ogen uit, dit hebben we nog nooit meegemaakt. Wat is dit Prachtig en wat een Geluk hebben we zeg. Iedereen filmt en fotografeert er op los. Om 12:30 uur zijn we weer terug in de haven en gaan we daar lunchen om daarna terug te gaan richting het huis, zodat we daar naar het strand kunnen gaan om lekker te relaxen. Als we bij het huis zijn kijkt Jurgen toch ook nog naar de voorband omdat hij weer het idee heeft dat hij zachter is en ziet dan dat er een schroef in zit, iets dat Arjen niet had gezien dus. Arjen gaat bellen met Road Assistence en ze komen de band verwisselen. Gelukkig opgelost, want morgen moeten we 5,5 uur gaan rijden richting Mallacoota. Ondertussen zijn de kids weer terug van strand, want er stond zoveel wind dat ze gezandstraald werden. We besluiten een pastasalade te maken en na het eten spelen we een spelletje en dan vroeg op pad .