Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Wilsons Promontory

Door: Arjen

08 Januari 2023 | Australië, Wilsons Promontory

G'day

We zijn na een rit van 4,5 uur aangekomen bij Olivi B en B in Yanakie. Het is een plaatsje wat tegenaan het natuurpark Wilsons Promontory ligt.

Het is de laatste lange rit van deze vakantie, we hebben hierna nog een rit van 2,5 uur naar Melbourne voor de boeg.

We worden wederom hartelijk welkom geheten door Karen en een halve boerderij beesten, waaronder hondje Martha. De accommodatie is prima, mooi uitzicht en vergeleken met ons vorige verblijf, zijn ze hier wel met de tijd meegegaan. Alles ziet er netjes en schoon uit.

We gaan 's avonds wat eten en genieten nog wat van het mooie uitzicht. Morgenochtend hebben we een tour met een bootje richting de rotsen en naar de zeehondjes.

We liggen nog lekker te slapen, als we worden gewekt door een vrolijke haan. Gisteren had ik hem al zien lopen en vreesde hier al voor. Mooie beesten, alleen kunnen ze niet klok kijken....zon komt op en dan gaan we effe lekker lopen kukelekuen. We hebben mazzel dat de dagen hier korter worden, 3 weken geleden was het al om 05:00 uur feest geweest en nu hebben we toch lekker een uurtje langer.

Karen en Marty verzorgen een stevig ontbijt, wat we wel nodig zullen hebben vanochtend. Weerbeeld .. zonnig met een matige windkracht 4 .

We gaan vandaag met een speciale boot vanaf het strand naar de rotsen kijken... ik weet dat een boot en rotsen geen ideale combinatie is, maar bij aankomst zien we toch wel een hele gave boot op het strand liggen.

Het is een boot die zelf voorzien is van 2 buitenboordmotoren V8 350pk elk, maar ook voorzien is van 3 wielen ( 2 achter en 1 voor ) .

We stappen met 28 man op de boot en de boot rijd met 3 wielen zo het water in. Als we drijven starten ze de 2 buitenboord motoren en daarna kunnen ze de 3 wielen onafhankelijk hydraulisch inklappen. Geweldig systeem, nog nooit gezien en we varen vervolgens met ruim 20 kn langs de kust.

Het waait best wel, maar voorzien van een lange dikke regenjas is het goed te doen.

De tocht is prachtig, we varen langs het meest zuidelijke vaste land punt van Australië, mooie rots partijen en echt heel veel zeehonden gezien. Dobberend langs de rotsen zien en ruiken we de zeehonden, het is een fraai gezicht om zo de zeehonden te zien liggen of te zien zwemmen.

Na een tocht van 2,5 uur zijn we weer terug op het strand en wiebelen we nog een beetje na op het Squeaky Beach ( Na Perth , schijnt dit één van mooiste witte stranden van Australië te zijn )

Rond 17:30 uur pakken we de strandspullen weer in en rijden we nog langs een wildlife spot, waar we onder andere struisvogels, kangaroos en een lizard spotten.

We eten een hapje bij de fish creek restaurant en gaan op tijd naar bed.

Morgen vervolgen we onze reis naar Melbourne, wij zullen hier nog 2 dagen blijven, maar Fenna heeft 's avonds haar vlucht terug naar Perth. Voor haar zit de vakantie erop, zondag nog een rustdagje en maandag weer naar school.

P.s. foto's worden er later bij geplaatst.... we zitten aan onze limiet van foto's en wachten nog op de upgrade )