Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Albany - Reisverslag uit Albany, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Albany

Door: Vivian

27 December 2022 | Australië, Albany

We rijden via een mooie route naar Albany om daar einde van de middag aan te komen bij onze accommodatie The Beachhouse at Bayside. We worden hartelijk welkom geheten door Sally de eigenaresse. Ze verteld enthousiast en honderduit over wat we allemaal kunnen gaan doen. Het is 1 waterval en dat weet ze ook, dus ze had alles toch ook maar op papier gezet hihi. Een ding we voelen ons gelijk helemaal thuis. Ze brengt ons naar de kamer en wilt onze koffers de trap op dragen, maar we zeggen vriendelijk dat we dat zelf wel doen omdat ze behoorlijk heavy zijn. Ach zei ze ik ben wel wat gewend hoor, nou dan maar samen die koffers naar boven gesjouwd. We gaan ons opfrissen, want er moet weer gegeten worden. Sally heeft voor ons een tafeltje gereserveerd bij Bistro Majuba in de hoofdstraat van Albany. We hebben er heerlijk gegeten! Moe maar met een voldaan gevoel vallen we in slaap.

Goodmorning Albany was weer behoorlijk vroeg en niet omdat het moet, maar omdat de zon om 5:15 uur hier opkomt, was het al lekker licht in de kamer om 06:30 uur. We blijven nog even dutten en na de baddersessie gaan we naar beneden voor ons ontbijt. We worden weer hartelijk welkom geheten door Joanne en later door Sally die met schort om uit de keuken komt. We gaan zitten en krijgen een heerlijk sapje ingeschonken en er wordt gevraagd of we koffie of thee willen. Naast ons bord ligt een gezellig kaartje met daarop de starters en maincourses, jaja hier hebben ze zelfs gangen bij het ontbijt. We beginnen met een yoghurt, de een met aardbeien en de ander met warme peer en honing. Daarna volgt een scrambled egg met zalm en verse groene asperges en een geroosterde fruit toast met vers fruit en kaneelboter. Het is echt verrukkelijk en we besluiten al dat we morgen hetzelfde nemen maar dan omgedraaid. We pakken de fietsen bij de accommodatie en gaan op pad. We fietsen de kustlijn af van Emu Point naar Three Anchors, een mooie tocht dat lijkt op het fietspad achter de duinen bij ons. We zien op Emu point een pelikaan, die uiteraard op de gevoelige plaat wordt gezet. Bij Three Anchors fietsen we nog een stukje verder naar boven om te genieten van het uitzicht. Bij Arjen ging dit toch wat soepeler dan bij Viefje ( lees het was een oude slecht schakelbare fiets en al helemaal niet elektrisch [e-1f604]). Na de tocht hadden we wel een drankje verdiend vonden we. Daarna fietsen we terug naar het hotel en ruilen de oude barrels in voor ons stalen ros op 4 wielen en gaan richting the Gap and Natural Bridge De Gap is een indrukwekkend ruig granieten kanaal uitgehouwen door de golven van de Great Southern Ocean die tegen de granieten kustlijn ketsen en daardoor een spectaculaire daling van bijna 25 meter vormen. Leuk weetje is dat dit deel ooit rechtstreeks verbonden was met Antarctica toen Australie nog deel uitmaakte van het supercontinent Gondwana. Op loopafstand ligt ook de Natural Bridge. Van daaruit rijden we richting het Historic Whaling Station. The Cheynes Beach Whaling Company was het laatste walvisvaartbedtrijf dat zijn activiteiten staakte en in 1978 sloot. Na alles gezien te hebben zijn we richting hotel gereden om ons op te frissen voor het diner bij restaurant Garisson, dit ligt op het terrein van Anzac Centre. We waren op tijd dus daar nog even rondgelopen en genoten van het mooie uitzicht. Anzac staat voor Australian New Zealand Army Corps. Vanaf hier vertrokken de soldaten richting Engeland om mee te vechten met de oorlog.

We lopen terug richting het restaurant, waar we wederom goed hebben gegeten. With a full Belly richting hotel om nog een stukje te schrijven en daarna heerlijk in slaap vallen, morgen wordt een reisdagje terug naar Perth.

• 29 December 2022 - 08:01

Marieke:

Weer een mooie en lekkere vakantiedag!!!! xxx