Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Bridge Climb

02 Januari 2023 | Australië, Sydney

Goodday Folks we zijn weer wakker na een goede en iets langere nachtrust gaan we vlakbij het hotel aan het water ontbijten. Als het niet verteld was door die receptioniste hadden we dit nooit gevonden en geweten dat achter die gebouwen een haventje lag met een leuk en goed ontbijttentje. We bespreken tijdens het ontbijt wat we naast onze Sunset klim van de The Harbour Bridge vandaag gaan doen. We besluiten om met de trein naar Darling Harbour te gaan en daar eens te gaan kijken.

Aangekomen in Darling Harbour is het een gezellige drukte, plenty people-tjes die flaneren langs de haven of ze zijn opweg naar Sydney Zoo, Madame Tussauds, Sea life of het Martime museum, want dit kun je hier dus allemaal vinden.

Het is warm en de kaartjes voor Sea Life Aquarium waren uitverkocht dus die plannen we voor een andere dag.

We gaan op het terras zitten en genieten van ons drankje en gaan ons al een beetje voor bereiden op de bridge climb vanavond.

We nemen half de middag de ferry terug naar Circulair Quay, een "overtocht"van 25 min. langs Marine kade, cruise terminal en varen onder de harbour bridge door. Nu begint er toch wel gezonde spanning bij het wat ouder gezelschap op te treden, allemachtig wat een hoogte.

Nu weten we al een tijdje, dat het hoogste punt van de brug, 134m boven zeeniveau is waar we naar toe gaan klimmen, maar het is toch verdomd hoog als je eronder door vaart en naar boven kijkt.

Aangekomen bij Circulair Quay is het nog 20 min lopen naar de Harbour Bridge......het gaat beginnen.

Wij hebben de Summit Twilight Climb geboekt en die gaat om 6:25 pm van start.....we hebben nog effe de tijd om wat via de bovenkant te nuttigen en via de onderkant te seponeren...oftewel energie toevoegen en gewicht verliezen, altijd goed voor een klim.

Onze Climber Declaration and Disclaimer Form hebben we als eerste moeten inleveren.Het is een formulier waar je kort gezegd, moet verklaren dat je gezond en wel bent en dat je niemand kunt claimen voor het geval er toch iets niet helemaal volgens plan verloopt.

We gaan in een groep van 15 de klim doen, maar voordat we onze veiligheidsoveral harnas, koptelefoon met ontvangertje etc. mogen aandoen, moeten we eerst een alcoholblaastest doen. Geen zero is geen klim, heel streng, maar volkomen logisch.

Iedereen is door de blaastest en we gaan als volwaardige brugklimmers onze 2e test doen, trapje op - trapje af, beetje draaien, hoe bewegen met een harnas.

Dit gaat ook prima en we gaan van start, we bepalen van ons 5en de volgorde, want eenmaal aangelijnd, kan er niet meer gewisseld worden. De kids gaan voorop, want dan hebben ze ook geen last van de bibberende oudjes haha.

Onze gids is een jongen van Aziatische afkomst en is net als ons behoorlijk enthousiast en heeft er duidelijk ook heel veel zin in. Hij verteld tijdens het lopen genoeg leuke dingen over de brug, het uitzicht en maakt de foto's tijdens het klimmen. Het was verboden om ook maar iets mee te nemen dus we zijn overgeleverd aan onze gids en fotograaf.

Tijdens de eerste foto sessie komen we er ook achter dat hij bijzonder goed namen kan onthouden, alleen Arjen was iets lastig, dus ik ben Cornelis tijdens de klim. ( was makkelijker voor hem...).

We hebben prachtige weercondities, het uitzicht is grandioos en we weten niet waar we moeten kijken, zo mooi.

De terugweg is ook weer bijzonder, de zon is onder, de horizon kleurt rood en de lichtjes in de stad gaan aan. Na onze laatste foto sessie gaan we het laatste stukje naar beneden lopen. Wat was dit met één woord gezegd FANTASTISCH.

We scoren nog een ijsje en gaan dan terug naar het hotel...

• 02 Januari 2023 - 15:08

Kees:

Wat een klim en wat een ervaring

wat super mooi

• 02 Januari 2023 - 16:59

Majanka:

Qat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Te leuk om zo jullie te volgen