Boxing Day in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Boxing Day in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Boxing Day in Sydney

Door: Vivian

30 December 2022 | Australië, Sydney

2e Kerst oftewel Boxing Day in Sydney means Sale Shopping, iets wat de kids als muziek in de oren klinkt. We ontbijten bij een klein tentje en daarna gaan de kids richting de winkelstraat om te shoppen. Arjen en ik gaan even terug naar hotel, want we waren iets vergeten mee te nemen. Bij het hotel aangekomen zien we voor het eerst de receptioniste, een aardige mevrouw die ons gelijk via de kaart nog wat tips geeft. 1 van de tips gaan we gelijk doen en dat is om via de Corp Wharf naar het Opera House te lopen. Vanmiddag om 3 uur hebben we daar namelijk een rondleiding. Het is een mooie route en we zien gelijk het punt waar we zitten met Oud en Nieuw om het vuurwerk te bewonderen . Het is een Pracht plek met uitzicht op het Opera House en op the Harbour Bridge. We lopen een klein stukje door de Botanic Garden, waar veel mensen gezellig op het gras zitten te picknicken. De kids zijn ook al onderweg naar het Opera House, want het is niet normaal druk meer in de winkelstraten. Lange rijen voor de winkels en door drukte konden ze niet echt iets vinden. Als we weer compleet zijn lopen we naar het Welcome Center van het Opera house waar de rondleiding start. We leveren alvast de rugzakken in, want die mogen niet mee naar binnen. We zijn iets te vroeg dus kunnen we nog buiten in de zon van het uitzicht genieten. Om 3 uur begint de rondleiding.... we krijgen een koptelefoon met zender/ontvanger en gaan op pad. Als eerste krijgen we door een muzikale experience te zien en te horen wie er allemaal al eens hebben opgetreden in de concertzaal van het Opera House. We lopen door naar de grote concertzaal en krijgen tussendoor uitleg over de architectuur en bouw van het geheel. Ondanks dat de concertzaal in gebruik is , mogen we toch een kijkje nemen in de zaal. Er zijn gebruikers die dit niet toestaan, dus we zijn blij dat dit toch mag. Wat een mooie zaal zeg! Daarna lopen we naar de andere zaal en voordat we daar binnen gaan krijgen we een film te zien over hoe het Opera House ontstaan is. Het is ontworpen door de Deense architect Jørn Utzon en staat sinds 2007 op de Unesco-werelderfgoedlijst. Een interessant en eigenlijk best ook triest feitje is , dat deze architect uit het project is gezet en hij zijn machtig mooie ontwerp nooit in levende lijve af heeft gezien. Na de rondleiding verlaten we onder de indruk van alles het Opera House. We gaan gezellig bij de barretjes zitten en daar even een hapje eten, want vanavond gaan we Sydney vanuit de Skey Tower. De Skye Tower staat vlakbij de drukke winkelstraat waar de kids geshopt hebben, dus we lopen er zo naartoe. Nou daar is het dus nog steeds een drukte, want de winkels zijn langer open. We hebben nog tijd, dus toch nog even een paar winkels in, daarna naar boven de toren in om te genieten van een waanzinnig mooi uitzicht over Sydney. Het is wel druk daar ook, dus je kan niet alles helemaal goed zien. Als de toren sluit gaan we terug naar het hotel om onze voeten te laten rusten[e-1f604] Morgen weer een dag.

• 31 December 2022 - 08:59

Rien:

Super leuk jullie reisverhalen en foto's, Veel plezier en benieuwd naar de vuurwerkshow en jaarwisseling.

Besef me nu dat ik nu ik dit schrijf dat dat al bijna zover is bij jullie.