1e Kerstdag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu 1e Kerstdag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

1e Kerstdag in Sydney

Door: Vivian

30 December 2022 | Australië, Sydney

1e Kerstdag wakker worden in Sydney is toch wel ff anders dan wakker worden in Holland en weten dat je een heerlijk ontbijtje gaat verzorgen, want ja bij dit hotel zit geen ontbijt en het zaakje waar Jurgen en Marit gisteren heerlijk ontbeten hadden is dicht tot en met 9 januari. Arjen gaat op pad op zoek naar iets waar we broodjes kunnen halen, want we hoeven niet uitgebreid te ontbijten, want we hebben om 12 uur een uitgebreide lunch in het New Brighton hotel op Manly Island. Arjen is vrij vlot terug met croissantjes, yoghurtjes en sapjes en dit eten we gezellig knusjes op met zijn vijven op onze kamer. Om 10:45 uur staat de taxi voor de deur om ons naar Manly te brengen. Eigenlijk kan je daar dus met de Ferry naartoe, maar het was erg onduidelijk of hij wel vaart nu, dus het zekere voor het onzekere toch maar een taxi besteld gisteren. Na een half uur rijden zijn we er en lopen we naar het hotel. Er staat al een rij voor de deur, dus sluiten netjes aan. Na checken van reservering worden we naar onze tafel gebracht. We hebben een tafel buiten op het balkon, die netjes gedekt is . Hoe leuk is dat buiten in de zon je kerstlunch hebben. We dachten bij boeking dat het een buffet was, nou dat was het min of meer ook maar dan een buffet op je eigen tafel. We beginnen met een tapasplankje met allerlei lekkernijen gevolgd door oesters en garnalen, daarna krijgen we zalm en 3 soorten vlees met salades en groenten en we toppen af met een pavlova en een christmascake met ijs. Na al dit lekkers besluiten we om uit te gaan buiken op het strand. Het is een gezellige drukte op het strand, dit is dus zoals de Australiërs kerst vieren, naar het strand met een kerstmuts op . De drukte in zee wordt op een gegeven moment een stuk minder als er omgeroepen wordt dat er Blue Bottle Jelly's zijn gesignaleerd en dat er al mensen gestoken waren. Rond een uur of 6 lopen we richting Ferry om te kijken of die vaart, maar eerst willen de heren nog een ijsje, want de lunch was al verteerd. Gelukkig vaart de Ferry, maar we zijn niet de enige helaas, dus moeten 2 boten wachten. We lopen vanaf de haven naar het hotel om te douchen en om te kleden om daarna te kijken waar we nog iets kunnen gaan eten. Nou dat blijkt dus een onmogelijk iets, want of de restaurants zijn dicht met kerst of ze sluiten de keuken al om 20:30 uur, iets wat je niet verwacht in zo'n grote stad. We belanden dus ik durf het haast niet te zeggen bij de grote gele M. Merry Christmas hihi. Wij gaan slapen, terwijl jullie of aan een laat kerstontbijt zitten of aan een Brunch.