Christmaseve in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu Christmaseve in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van demeuliesintheUSA - WaarBenJij.nu

Christmaseve in Sydney

30 December 2022 | Australië, Sydney

Vandaag begint de dag vroeg, want we vertrekken om 10:10 uur samen met Fenna naar Sydney.

We vertrekken om 7 uur vanuit onze accommodatie omdat we ook nog de huurauto in moeten leveren. Fenna komt met de trein richting de luchthaven, want dan kon ze langer uitslapen. We staan in eerste instantie bij de verkeerde inlever locatie, dus moeten nog even verder rijden naar de juiste. Het inleveren zelf was een kwestie van sleutel afgeven en klaar is kees. We lopen naar vertrekhal 1, want daar moeten we zijn om in te checken. We stonden bij de incheck voor domestic flights, maar we moesten naar international incheck omdat we oorspronkelijk vanaf Amsterdam zijn gevlogen. Uiteindelijk stonden we goed en is Fenna ook gearriveerd. Maar toen kwam de vraag hoe zwaar onze koffers zijn, nou die wegen wel een kilo of 26 per koffer. Nou dat was dus teveel volgens die mevrouw, want je mag maar 23 kilo meenemen bij Virgin Airlines. Gelukkig konden wij uitleggen aan haar, dat we met Singapore Airlines zijn gevlogen vanuit 020 en dat we ook via hun dit geboekt hebben en dat we 30 kilo mee mochten nemen. Na een check zag ze dat dit klopt, dus kunnen we eindelijk de koffers afgeven. Koffers op de band en nu was Arjen zijn koffer dus ietsje zwaarder dan 26 kilo, maar nog steeds onder de 30 kilo, zei deze mevrouw weer dat we bij moesten betalen. Wij weer heel het verhaal uitgelegd en na weer een check was het eindelijk goed dachten we. Bleek dat ze mij aanzagen voor Fenna en hadden ze dus de boardingpas voor Fenna en Arjen uitgeprint en niet die van mij. Gelukkig was dit snel opgelost, maar zat Fenna dus niet naast ons tijdens de vlucht. We lopen richting de Gate en gaan tegenover de Gate ontbijten. We lopen nog wat door de shops en uiteindelijk gaat de gate om 09:30 uur open en gaan we het vliegtuig in. Arjen en ik zitten bij de nooduitgang en er wordt door de steward uitleg gegeven wat te doen in geval van nood. Nou gelukkig ging de vlucht perfect en landen we om 17:25 uur in Sydney. We hebben de koffers snel en de taxichauffeur staat ook al op ons te wachten, dus op naar het Hotel waar Jurgen en Marit op ons zitten te wachten. Het is een leuk klein hotel. We frissen ons op, want om 20:00 uur gaan we gezellig tapas eten in een tentje vlakbij het hotel. Het is niet druk en later blijkt dat we bijna de enige waren , iets dat we best gek vonden op kerstavond. Na het eten lopen we richting centrum en dan zien we waarom het niet druk is in de restaurants. Op de Kathedraal wordt via een lichtshow het kerstverhaal getoond, echt heel mooi gedaan. In de Kathedraal is het erg druk, want daar wordt een mis gehouden. Verderop is er een hele lichtjesroute uitgezet, echt erg leuk gedaan. Na dit alles lopen we terug naar het hotel om heerlijk te gaan slapen. Morgen 1e Kerstdag in Sydney vieren met zijn vijfjes.